Subota, 29 Juna, 2024
Rubrika:

UCG: Doktorska istraživanja su srce univerzitetskih istraživanja

Rukovodilac Centra za doktorske studije prof. dr Boris Vukićević uvjeren je da je Univerzitet Crne Gore u prethodnih pet decenija obrazovao kadar koji je kompetentan, konkurentan i spreman da se založi za razvoj zajednice, bez obzira na okolnosti i izazove koji se pred njega postavljaju

Znanje i dobro obrazovanje, a posebno doktorsko obrazovanje, temelji su na kojima se grade društva koja drže do sopstvenog napretka, u kojima se razvoj temelji na principima humanosti, sveobuhvatnosti i održivosti, saopšteno je na tribini „Doktorske studije – zaloga za budućnost zajednice“, koju je organizovao Centar za doktorske studije Univerziteta Crne Gore u sklopu obilježavanja jubileja 50 godina Univerziteta Crne Gore.

Rukovodilac Centra za doktorske studije prof. dr Boris Vukićević uvjeren je da je Univerzitet Crne Gore u prethodnih pet decenija obrazovao kadar koji je kompetentan, konkurentan i spreman da se založi za razvoj zajednice, bez obzira na okolnosti i izazove koji se pred njega postavljaju.

„Rezultati koje naši nastavnici i studenti postižu u zemlji i inostranstvu u nauci, istraživanjima i inovacijama, ali i u oblasti umjetnosti, uvjeravaju nas da djelatno živimo slogan pod kojim obilježavamo naših prvih 50 godina – Luča budućnosti“, kazao je on.

Vukićević navodi da doktorske studije, kroz unapređenje procedura i razvijanje strateških partnerstava sa relevantnim univerzitetima, kroz insistiranje na izuzetnosti i inovativnosti, ostaju prioritet Univerziteta Crne Gore.

„Vjerujemo da obrazovanjem kompetetnog kadra dajemo najbolji doprinos zajednici koja nam već 50 godina ukazuje povjerenje da na Univerzitetu Crne Gore obrazujemo najperspektivnije i najtalentovanije studenate i studentkinje“, poručio je on.

Rektorka Univerziteta umetnosti u Beogradu prof. dr Mirjana Nikolić kazala je da su transformacija i usaglašavanja visokog obrazovanja u skladu sa Bolonjskim procesom otvorili mogućnost uvođenja studija trećeg stepena – doktorskih studija.

Ona je objasnila da su za razliku od doktorskih studija u polju nauke, u odnosu na koje je postojalo iskustvo, doktorske studije u polju umjetnosti predstavljale novinu čija je implementacija bila izložena brojnim izazovima.

„Na temeljima iskustva Univerziteta umetnosti u Beogradu, koji je još 2008. godine upisao prve generacije studenata doktorskih umjetničkih studija, istakla bih da je za ovaj proces bilo veoma važno objekivno sagledati sve elemente, pripremiti studije izvodljivosti i održivosti kako bi buduće doktorske studije i nauke i umjetnosti, doprinijele strateškom i operativnom unapređenju visokog obrazovanja jedne zemlje“, navela je Nikolić.

Redovna profesorica Sveučilišta u Zagrebu Melita Kovačević ocijenila je da je doktorsko obrazovanje u središtu reforme univerziteta i podsjetila da će sljedeće godine biti 20 godina od kako su definisana Salzburška načela – jedan od temeljnih i ishodišnih dokumenata promjena u doktorskom obrazovanju na evropskim univerzitetima.

„Doktorsko obrazovanje važno je za sve pojedince, mlade talente, koji žele da ostvare karijeru u akademskoj zajednici, istraživanju ili nekim specifičnim područjima koja zahtijevaju viši nivo znanja i vještina. Doktorski stepen daje ekspertizu u nekom području, ali i doprinosi stvaranju novog znanja, podstiče i razvija kritičko mišljenje i analitički pristup“, kazala je ona.

Kovačević smatra da je univerzitetima u interesu da imaju dobro doktorsko obrazovanje. „Društvu koje želi da bude razvijeno trebaju doktori nauka. Njihova inovativnost i kreativnost doprinijeće stvaranju društva zasnovanog na znanju“.

Vanredna profesorica Univerziteta Crne Gore Biljana Šćepanović podsjetila je da su doktorske studije završni ciklus formalnog obrazovanja, ali i mnogo više od toga – doktorska diploma ne predstavlja (samo) uspješnu završnicu jednog procesa, već ulaznicu u svijet samostalnog bavljenja naučnoistraživačkim radom.

„Za razliku od obrazovnih ciklusa koji im prethode, doktorske studije su znatno više nauka, nego obrazovanje i struka. Na ovim studijama neposredno, kroz istraživački rad od prvog dana upoznajemo brojne njegove segmente i učimo kako ga obavljati. Razvijamo se i osamostaljujemo u naučnom smislu, a ona neka inicijalna zainteresovanost za nauku, koja nas je dovela na doktorat, dobija obrise pune zanesenosti i pretvara se u želju da nauka bude naš životni put“, objasnila je ona.

Šćepanović je ocijenila da su doktorska istraživanja, koja u velikoj mjeri oblikuju mlade naučnike, srce, izvor, jezgro univerzitetskih istraživanja, a doktorandi njihova pokretačka snaga. „Stoga ih, kroz valjan sistem doktorskih studija, moramo pažljivo njegovati kako bismo razvijali naučnoistraživački rad na Univerzitetu“.

Najnovije

Najčitanije

Povezano

Komentari

Subscribe
Notify of

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve